Rock Werchter 2017 !

maandag, augustus 07, 2017

De laatste schooldag staat ook wel gekend als gewoon naar school gaan en je rapport ophalen, ofwel in nettere woorden : de proclamatie. Maar eigenlijk ziet iedereen het als het begin van de vakantie, en dat betekende voor Nona en mij Rock Werchter. 





Na de proclamatie op school sprongen Nona en ik meteen in de auto op weg naar Werchter. We lieten onze rapporten voor wat ze waren, het was tenslotte VAKANTIE! Twee maanden geen school, op reis gaan, boeken lezen, zon (in België soms niet zo zeer van toepassing, maar oké). Klinkt zalig, toch?

De heenreis verliep vlot, totdat we gele minions, teletubbies en piramides tegenkwamen. (Niet verdervragen, gewoon een binnenpretje). Met andere woorden: de mensen die gekleurde pakken droegen en die voor het festival en de stad werkten, moesten ons altijd vertellen dat we een andere weg moesten nemen, omdat deze al afgezet waren voor het festival. Heel de stad, elk straatje werd helemaal in functie voor het festival gebruikt. 

Na dus lang zoeken, kwamen we aan op de camping, die helemaal volstond met woonwagens, auto's, fietsen en tal van tenten. Gelukkig waren onze tenten al opgezet door de vrienden van Nona haar ouders, dus dat moesten we dan al niet meer doen. We aten wat spaghetti, die super lekker was en die Lisa gemaakt had, en vertrokken daarna naar de festivalweide. Ik wou Coely super graag zien optreden, maar spijtig genoeg waren we daarvoor net te laat.

Toen we de controles gepasseerd waren en door de laatste poort heen stapten, werd ik door een wauw-gevoel overspoelt. De festivalweide was zo groot, en er liepen zoveel mensen! En ook al waren er zoveel mensen, meteen zagen we al wat bekende gezichten rondlopen, namelijk de zus van mijn meter uit het zesde middelbaar en haar vriendinnen.

Nona haar mama, Nona, ik en Lisa

We verkenden de weide een beetje en lieten even bezinken dat we op Rock Werchter waren, ons allereerste, echte festival!

Wij met onze heerlijke virgin mojito!

We hebben verschillende leuke acts gezien. De eerste act was Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. Nona haar papa wou hen heel graag zien, en ze waren echt goed. Ik kende niet echt veel liedjes van hun, maar een paar herkende ik van op de televisie.

Daarna bevonden we ons in The Barn, waar Birdy ging optreden! Ik wist al dat ze een geweldige stem had, maar wauw, wat heeft ze het dan nog eens extra bewezen!



Nu was het Dua Lipa haar beurt om in Klub C op te treden en laten we zeggen dat ik daar heel benieuwd naar was! Ik kende al een paar van haar liedjes en was nog niet echt fan-fan, maar dat is ondertussen heel wat verandert! Ze heeft een prachtige stem en de inhoud van haar liedjes is super. Ook performde ze haar nieuwe single 'New Rules' en ik raad jullie allemaal aan om het zeker te gaan beluisteren!

Tenslotte was het aan Bazart, die ook een schitterend optreden hebben gespeeld! Ook al was dit niet echt mijn stijl, was het wel nog steeds goed! Ze stonden met heel veel passie op het podium te zingen en hun instrumenten te bespelen en dat was eraan te zien! Hier stond ik wel heel ver achteraan in de zaal, omdat er té veel mensen het optreden wouden zien. 







En voordat we het wisten, was het al na middernacht en namen we de taxi naar onze camping. We hebben nog wat gepraat en dan gingen we allemaal gaan slapen, nog aan het bekomen van de geweldige dag!

Eén ding staat vast: Rock Werchter is HET perfecte festival om met je vrienden naartoe te gaan en is zeker voor herhaling vatbaar! 

Als jullie het filmpje graag willen zien, HIER is de link x







You Might Also Like

0 reacties