Eerste blogpost + weekje Milaan!

zondag, april 30, 2017



Mijn eerste blogpost is een feit!

Italië, ook wel gekend als het land van mijn dromen. Zelf ben ik een kwart-Italiaanse (langs mama haar kant) en daarom gaan mijn ouders en ik heel veel en heel graag daarheen. 




Eén weekje van de paasvakantie brachten we onze tijd door in Milaan, waar we vele kilometers aflegden en in de kleine straatjes van deze prachtige stad ronddwaalden. We bezochten de Duomo, het Doge paleis, Chinatown, een rommelmarktje in Navigli en nog vele andere dingen! 


Op onze eerste dag bezochten we de Duomo, één van de grootste kathedralen in Italië en in de wereld. Om hierheen te gaan, namen we de metro. We hebben zowat alles met de metro gedaan, omdat dat de snelste en goedkoopste manier is om te reizen in een grootstad. 



Daarna liepen we wat rond en gingen we enkele winkels binnen. In de Zara kocht ik een jeansbroek met geborduurde rozen op en in de Brandy&Melville nog een gestreepte pull! Onderweg kwamen we de kunstacademie Pinecotaca di Brera tegen, waar je binnen een kijkje kon nemen in de grote bibliotheek en de verschillende klaslokalen. Ik at nog een yoghurtijsje in een kleine gelateria, want als je in Italië bent, het land met de lekkerste ijsjes, moet je er toch echt eentje gegeten hebben (of drie :p ). 




De volgende dag bezochten we Brera, één van de meest sfeervolle wijken van Milaan waar veel antieke en vintage rommelmarktjes te vinden zijn. Het is heel relaxed om hier rond te lopen door de kleine straatjes met allerlei boetiekjes, leuke winkels, restaurants en cafés. Ook Castello Sforzesco, dat aan de rand van het Parco Sempione ligt, werd bezocht! Vanuit het park had je zicht op de Arco Della Pache (en mooie jongens die in hun bloot bovenlijf handbal speelden, maar dat even terzijde) en toen we daar in het gras zaten, hoopte ik dat we hier in België ook zo'n mooi park hadden als daar.





De rest van de dagen werden nog gevuld met allerlei leuke dingen. We zijn naar een rommelmarktje geweest, waar ik een zonnebril en een klein cassetje heb gekocht. (Ps: Voor diegene die 13 Reasons Why kijken komt dit wel bekend voor! ) Ik kan niet wachten om er zelf iets mee op te nemen en het achteraf te beluisteren!







En dan niet te vergeten: Venetië. Ik droomde er al zolang over om hier eens naartoe te gaan. Ik had al veel gelezen over de stad en toen ik, na twee uur in de trein gezeten te hebben, eindelijk het water zag, was ik meteen verliefd. Het is er zo mooi! Je ziet super veel vaandels op het water met verliefde stelletjes en er zijn heel veel leuke cafétjes, winkeltjes en restaurantjes!








Eén ding staat vast: het was een reis om nooit meer te vergeten! (Als jullie mijn youtubefilmpje over deze reis willen zien, hier is de link)



You Might Also Like

0 reacties