Illuminate Worldtour + dagje Parijs

dinsdag, juli 04, 2017

Throwback: Ik zat rustig op mijn bed naar muziek te luisteren, terwijl ik mijn Snapchat opende. Ik zag dat Shawn iets op zijn verhaal gezet had en nog geen minuut later liet ik mijn gsm vallen. Zodra ik hem terug opraapte, stuurde ik meteen duizend berichtjes naar mijn beste vriendin. HIJ KWAM GEWOON NAAR BRUSSEL. JA, BRUSSEL. Enkele weken later begon de kaartjesverkoop, maar doordat we te laat waren, hadden we onze kans gemist. Gelukkig stond het lot ons bij en zagen we dat het concert in Parijs op een brugdag viel (thanks Atheneum). 

En zo stapten Nona, Emily en ik op woensdag 24 mei om 12.10 met een big smile door de schoolpoort, waar we opgehaald werden door Ilse, de mama van Elene en Emily. We gingen Elene nog ophalen bij haar meter en peter, voordat we een reis van drie uur tegemoet gingen, die eigenlijk zes uur duurde door de (letterlijk) urenlange files. Onderweg luisterden we natuurlijk naar Shawn zijn albums en zongen we uit volle borst mee, waardoor de lange reis dan toch ietsjes sneller voorbij ging. Lekkere broodjes en popcorn inclusief!

Toen we aankwamen in het hotel stonden Faye, Linsey, Boony en Hilde ons op te wachten. We verfristen ons nog wat, dronken iets in een caféetje en daarna waren we eindelijk klaar om naar de arena te gaan, die amper 200 meter van ons hotel lag. Tegen de tijd dat we daar aankwamen, waren de lange rijen aan de ingang al weg en konden we redelijk snel naar binnen. Spijtig genoeg hebben we JamesTW, het voorprogramma, niet meer zien optreden. Daarvoor waren we net te laat, waar ik stiekem toch een beetje van baalde, maar ach ja.. voor de volgende keer dan maar, zeker?

We zochten onze plaatsen, die nog verrassend goed waren, ondanks we eigenlijk heel laat besteld hadden. Als eertribuut voor wat er gebeurd was in Manchester werd er 'One Last Time' van Ariana Grande gespeeld en iedereen zong heel hard mee, wat echt een heel mooi gebaar was. En toen kwam het moment waarop mijn vriendinnen en ik nu al drie (ik herhaal: DRIE) lange jaren op hadden gewacht: Shawn kwam op het podium. ( Feitje: hij zag er supergoed uit en hij had een keimooi blouseje aan!!!!)



      
Shawn wanneer hij piano speelt (B-stage)



Hij opende zijn optreden met een 'speech' over de gevallen slachtoffers in Manchester.

'Before I start the show I just wanted to say a few things about what happend to Manchester the other night.. and I wanted to start with the fact that, I know that we're all standing in this arena with heavy hearts for the people who are affected by this attack and I know that we all feel so so sorry about what happend, but I need to tell you guys how important music is. Music is one of the very rare things in life that can bring people together in a way that words can not describe, but we can only feel and something that important is something that is worth protecting and never, never let it be broken. Now, I need to tell you guys, that you should never ever be afraid to enjoy, to do what you truly love to do. That goes for every single person in this arena in Paris and everybody across the world.You should never be afraid to enjoy music, you should never be afraid to live life to the fullest and with that being said: thank you so much for coming tonight. I hope you guys have a wonderfull time. Enjoy the show.'

Eeeen, dat was het moment waarop ik zo gelukkig was en uit het niets begon te wenen. Net zoals wanneer de eerste noten van Never Be Alone door de arena klonken, het liedje waardoor Elene en ik hem ontdekten. Het concert was echt geweldig. Zoals Cleïs en Sarah, mijn meters uit het zesde middelbaar, het beschreven:"'Het was alles wat ik wilde en meer." En dat was het ook. Van de paar concerten die ik al bijgewoond heb, was dit toch echt het beste. De grote maan die in het midden van de zaal hing, de achtergrondbeelden, de band, de piano op Stage B, Shawn zelf... Alles was gewoon echt prachtig. Ik lieg echt niet wanneer ik zeg dat dit tot nu toe één van de mooiste avonden was van mijn leven en ik zou het zo meteen opnieuw willen beleven! En zelfs voor Shawn zelf was het één van de beste concerten die hij tot nu toe heeft mogen doen, dat zei hij in een interview voor Armani.










Maar als je in Parijs bent, moet je natuurlijk nog andere dingen gedaan hebben! Zo stonden we de dag  na het concert vroeg op om te ontbijten in het hotel. In de lobby stond er een piano en mijn vriendinnen hebben me na een tijdje kunnen overhalen om Mercy van Shawn eens te spelen, wat ik dan ook heb gedaan. Grenzen verleggen en de stress van je afduwen, of zoiets? ;)

Na mijn mini-concertje namen we de metro naar de Eiffeltoren.





In de metro en op de straten van Parijs zongen we luidkeels mee met verschillende liedjes, waardoor we soms rare blikken kregen van voorbijgangers, maar yolo, toch? Al snel was het tijd om te vertrekken naar huis. De terugreis verliep veel vlotter, want er was geen enkele keer file te bespeuren!












Dat Shawn maar snel terugkomt en dat we hem dan weer eens mogen zien, want ik mis die 2 dagen nu al ontzettend veel!

Als jullie graag het filmpje zien dat ik heb gemaakt over onze ervaring, hier is de link:

https://youtu.be/6tLewbvWMuI










You Might Also Like

0 reacties